Je jednodušší, než by se na první pohled mohlo zdát, i tak má ale svá úskalí. Věříme, že některé naše zákazníky může tento návod obohatit.
Chcete mít motorový olej vždy v pořádku? Mrkněte náš minulý článek
Pravidelné výměny oleje jsou základem dlouhověkosti motoru. Princip výměny oleje je desítky let stejný, u nových aut se k tomu ale přidává nutnost opět nastavit servisní interval. Stačí na něj ale i pouze obecná diagnostika.
Připravte si nový olej (ve specifikaci a objemu pro vaši motorizaci), olejový filtr, nádobu na starý olej a těsnící kroužek zátky výpustního otvoru (pokud je vyrobený z mědi. Např. u koncernu PSA, je potřeba zdeformovaný kroužek vyměnit za nový).
1) Vypuštění starého oleje
Najděte vhodné místo pro vypuštění oleje, v ideálním připadě zvedák. Vozidlo přistavte po zahřátí na provozovní teplotu - olej získává zvyšující se teplotou na tekutosti a bude tím pádem lépe odtékat. "Oddeklujte motor". Umístěte pod výpustní ventil olejové vany nádobu na olej. Klíčem správné velikosti povolte výpustní zátku olejové vany a nechte vytéct starý olej dokud nepřestane kapat.
2) Výměna filtru
Odšroubujte starý olejový filtr (kleštěmi na olejové filtry) Počítejte s tím, že bude vykapávat starý olej. Na nový olejový filtr naneste na gumové těsnění trochu oleje. Následně jej rukou přišroubujte a rukou dotáhněte.
3) Zazátkování olejové vany
Namontujte zpět zátku olejové vany (pokud je předepsáno, tak i s novým těsnícím kroužkem). Dotáhněte s důrazem na nepřetažení závitu olejové vany.
4) Nalití nového oleje
Nový olej doporučujeme nalévat postupně a zároveň měrkou oleje kontrolovat, kolik oleje se v agregátu nachází. Práci Vám usnadní konev na olej (link). Olej dolévejte vždy mezi rysky měrky, nikdy nad horní rysku nebo pod spodní rysku.
5) Zbavte se starého oleje
Mysleme i na přírodu - starý olej odevzdejte do sběrny nebezpečného odpadu.
6) Nastavte servisní interval pomocí diagnostiky