Je jednodušší, než by se na první pohled mohlo zdát, i tak má ale svá úskalí. Věříme, že některé naše zákazníky může tento návod obohatit.

Chcete mít motorový olej vždy v pořádku?  Mrkněte náš minulý článek

Pravidelné výměny oleje jsou základem dlouhověkosti motoru. Princip výměny oleje je desítky let stejný, u nových aut se k tomu ale přidává nutnost opět nastavit servisní interval. Stačí na něj ale i pouze obecná diagnostika.

Připravte si nový olej (ve specifikaci a objemu pro vaši motorizaci), olejový filtr, nádobu na starý olej a těsnící kroužek zátky výpustního otvoru (pokud je vyrobený z mědi. Např. u koncernu PSA, je potřeba zdeformovaný kroužek vyměnit za nový). 

1) Vypuštění starého oleje

Najděte vhodné místo pro vypuštění oleje, v ideálním připadě zvedák. Vozidlo přistavte po zahřátí na provozovní teplotu - olej získává zvyšující se teplotou na tekutosti a bude tím pádem lépe odtékat. "Oddeklujte motor". Umístěte pod výpustní ventil olejové vany nádobu na olej. Klíčem správné velikosti povolte výpustní zátku olejové vany a nechte vytéct starý olej dokud nepřestane kapat.

2) Výměna filtru

Odšroubujte starý olejový filtr (kleštěmi na olejové filtry) Počítejte s tím, že bude vykapávat starý olej. Na nový olejový filtr naneste na gumové těsnění trochu oleje. Následně jej rukou přišroubujte a rukou dotáhněte.

3) Zazátkování olejové vany

Namontujte zpět zátku olejové vany (pokud je předepsáno, tak i s novým těsnícím kroužkem). Dotáhněte s důrazem na nepřetažení závitu olejové vany.

4) Nalití nového oleje

Nový olej doporučujeme nalévat postupně a zároveň měrkou oleje kontrolovat, kolik oleje se v agregátu nachází. Práci Vám usnadní konev na olej (link). Olej dolévejte vždy mezi rysky měrky, nikdy nad horní rysku nebo pod spodní rysku.

5) Zbavte se starého oleje

Mysleme i na přírodu - starý olej odevzdejte do sběrny nebezpečného odpadu.

6) Nastavte servisní interval pomocí diagnostiky