Udržovat brzdovou soustavu ve kondici je pro bezpečnou jízdu nezbytné. A brzdová soustava, to jsou z hlediska údržby především kotouče, desky a brzdová kapalina. 

Pojďme se zaměřit na kotouče a destičky. Kdy tyto komponenty měnit? 

Obecně platí, že výměna destiček Vás potká častěji, než výměna kotoučů. Dle stylu jízdy, konstrukce vozidla a typu materiálu desek to může být mezi 15 000 až 40 000 km. Moderní vozidla již disponují senzorem stavu opotřebení brzdových destiček, starší automobily spoléhají na akustický signál v podově pískavého zvuku (indikační plíšek na brzdové destičce). Nejspolehlivějším způsobem zjištění stavu brzdových destiček je ale vždy visuální kontrola množství materiálu na brzdové destičce.

Výměna kotoučů je nutná v případě, že tloušťka kotouče je kdekoliv na povrchu menší než tloušťka minimální udávaná výrobcem. Stejně tak je nutná výměna kotoučů i v případě "kopání" do řízení a brzdového pedálu při brždění. Zobecníme-li intevaly výměny kotoučů, dá se říci, že Vás to potká s každou druhou výměnou destiček.

Můžete se setkat i jinak sjetými kotouči, v tom případě je na místě zaměřit se na servis brzdových třmenů.

Tu zjistíte u nás na stránce při výběru brzdových kotoučů nebo pomůže google :) Při výměně kotoučů měňte vždy i brzdové destičky. 

Kotouče kupujte vždy po dvou kusech na nápravu, destičky 1 ks (jsou prodávány jako sada) na nápravu.

Najdete je v sekci brzdová soustava a pokud si nejste jisti výběrem, neváhejte nás kontaktovat.